tisdag 12 juni 2012

Så ärtskott

Nya ärtskott, såhär gör jag, väldigt oklart om det ät det bästa sättet, men det funkar fin-fint för mig:

Planteringsjord i en låda som jag gjort hål i botten av.


Helt vanliga gula ärtor från mataffären, jag lägger den ganska nära varandra, de ska ju inte växa sig stora.




På med lite jord, så det precis täcker ärtorna, sedan vatten.


En vecka senare...



Efter två veckor har jag en liten skog. Jag skördar genom att klippa precis innan de första bladen, då kommer det nya skott 2-3 ggr.






2 kommentarer:

  1. Gud så fint och smart! Vad gör du med ärtskotten sedan? Äter dem? Hur? Superdumma frågor men jag är väldigt, väldigt ny på det här med odling :)

    SvaraRadera
  2. Jag har dem på mackan, i sallad osv. Använder dem typ som en salladssort.. Sjukt gott och lite beroendeframkallande:)

    SvaraRadera